ACMilan.PL Strona Główna ACMilan.PL
Forum polskich kibiców Milanu

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Komputer
Autor Wiadomość
Luthien 
Milanista




Dołączyła: 23 Maj 2006
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro Cze 18, 2008 20:09   Komputer

nie mogę znaleźć topicu o takim/podobnym temacie wiec zakładam nowy... Mam mały kłopot z Vistą... Badziew jakich mało, ale nie o tym mowa. Mam nowiutki (3 dniowy) laptop, 3GB RAMu i zamula tak, że przykro :/ dostepne jest w okolicach 50-60 mega... Vista zżera taka ilość pamięci, że prawie nic się nie da zrobić... I to pozera tak o, na zapas, bo jej sie tak podoba xD jak jej tego zabronić? albo przynajmniej ograniczyc ilość marnowanej pamięci do minimum dajacego możliwość normalnego korzystania z kompa?
_________________
always look on the bright side of life! =)
 
 
 
chrissnail 
Milanista z Klasą




Dołączył: 21 Lut 2005
Wysłany: Śro Cze 18, 2008 20:17   

Luthien napisał/a:
Badziew jakich mało, ale nie o tym mowa. Mam nowiutki (3 dniowy) laptop
3 dni i już krytyka? :>

Zacznij od tego jaki komp. Znając życie do laptopa standardowo dołączone są programy producenta, które masz w autostarcie - czytaj: odpalają się na starcie. Większość z nich jest zapewne zbyteczna... typu litescribe, optymalizatory, "superprzyciski" itp szajs. Wystarczy z głową doczytać do czego służą poszczególne i je najnormalniej w świecie wyłączyć.

A tak po za tym jeszcze nie widziałem aby system zjadał pawie 3 GB ;)
 
 
Luthien 
Milanista




Dołączyła: 23 Maj 2006
Skąd: Wrocław
Wysłany: Śro Cze 18, 2008 20:25   

ja do tej pory też :P komp zmula, wiec look na ilość wolnego ramu... mało z krzesła nie spadlam :P 60mega xD komp HP jakiś bajerancki niby multimedialny troche, ale bez przesady, to ma 3giga ramu powinien śmigać bez problemu...
_________________
always look on the bright side of life! =)
 
 
 
brzozaw 
Milanista




Dołączył: 15 Gru 2006
Skąd: Mediolanum
Wysłany: Śro Cze 18, 2008 22:18   

Warto również sprawdzić w Biosie jaka jest częstotliwość ustawiona dla pamięci. Często w domyślnych ustawieniach jest zaniżana. Często pamięci z częstotliwością 800mhz są ustawiane na 400, co znacznie je spowalnia.
_________________
A.C. Milan
Tu Sei Tutta La Mia Vita
 
 
 
Soja 
Milanista




Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: London
Wysłany: Śro Cze 18, 2008 22:26   

Ja Visty jeszcze osobiście nie miałem okazji używać, ale spotkałem się raczej z umiarkowanie pozytywnymi opiniami. Nikomu 3 GB RAMu nie zżera na pewno.
Tak jak napisał chrissnail, spróbuj trochę powyłączać bajerów. Jeżeli to nie pomoże, to możliwe że jest jakiś wirus, który zapycha RAM np. robiąc w kółko kopiowanie blokowe. Komp tak jak piszesz nowy, świeżutki system, więc to raj dla robactwa...
_________________
Puchary Europy: 1963, 1969, 1989, 1990, 1994, 2003, 2007...?może kiedyś?

carlos napisał/a:
Abate to fizol, który porusza się po boisku jak wieża po szachownicy
 
 
 
krzysiekACM 
Milanista




Dołączył: 22 Lut 2006
Skąd: z Nienacka
Wysłany: Śro Cze 18, 2008 22:34   

ja mam laptopa z Vistą , laptop 2 GB Ram i wszystko śmiga pięknie;)
Vista nie jest taka zła, ja już użytkuje 5 miesiąc i narazie nie narzekam.
_________________
Associazione Calcio Milan & Legia Warszawa
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
"Nie jeździmy dla grajków, którzy teraz są, a za rok ich nie będzie. Jeździmy po to, by sławić Legię, pod każdym względem i w każdy możliwy sposób. Ale nie Legię jako zbieraninę Latynosów, Murzynów, Mongołów i Bóg wie kogo tam jeszcze, tylko Legię jako wartość, część naszego życia!" - Staruch
 
 
 
Luthien 
Milanista




Dołączyła: 23 Maj 2006
Skąd: Wrocław
Wysłany: Czw Cze 19, 2008 17:56   

bajerki off... to jest bardzo ciekawy komp :D dostepnego RAMu bywa tak między 60-75 mega, system używa max 1GB, a pozostałe dwa zżera pamięć podręczna(??) określili to jako: cached.
Wirusów raczej nie ma, Norton nic nie znalazł... i raczej nie miał kiedy złapać.
krzysiekACM, podziwiam, komp nie mój, ale jak mam cokolwiek zrobić to dostaje białej gorączki... Oglądając filmy napisy są spóźnione, bo RAMu ma za mało, Gadu Radio też nie chce działać, bo ma mało RAMu... xD
_________________
always look on the bright side of life! =)
 
 
 
Soja 
Milanista




Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: London
Wysłany: Pią Cze 20, 2008 11:11   

Luthien napisał/a:
a pozostałe dwa zżera pamięć podręczna(??) określili to jako: cached.


"Określili" znaczy kto/co określił?
To ma znaczyć że "system cache" zajmuje 2GB RAMu?
Jeżeli to cache systemu tyle zajmuje, to w opcjach wydajności(nie wiem jak w Viscie) ale w XP dostęp przez: My Computer' -> 'Properties' -> 'Advanced' -> 'Performance Settings' powinno być coś takiego: 'Memory usage' i pewnie jest zaznaczone "System cache" więc zmień na "Programs"(procesorowi też warto zmienić na "programs" jeżeli jest inaczej).

Powinno być lepiej, ale to się raczej w głowie nie mieści, żeby dobrze złożony komp ze zdrowym systemem tak pamięcią zarządzał.

Tak jak brzozaw wspomniał, może mieć zaniżone częstotliwości pamięci, ale to też nie powinno aż takiego dramatu robić.

Ja trochę już w życiu walczyłem z niewystarczającą pojemnością RAMu(ale to był DDR 256 MB 266 MHz a nie 3 GB pewnie DDR2 albo nawet 3 taktowane pewnie z 800MHz albo lepiej :rotfl2: ).

Więc proponuję tak:

1. zrobić to co poleciłem w tym poście, czyli pokombinować z ustawieniami systemu, można też do rejestru zajrzeć(najlepiej to poszukać na necie jakiejś stronki o optymalizacji pamięci w systemie), można różne wpisy w rejestrze zmodyfikować, DMA włączyć itp., ale nawet to wszystko razem, zrobione wg stronki, raczej 2GB nie zwolni :lol2:
2. zainstalować jakiś programik do optymalizacji pamięci, kazać mu odzyskać trochę pamięci i zobaczyć ile mu się uda zwolnić, przetestować, uruchamiając różne programy wcześniej i je zamykając, jeżeli będzie udawało się sporo odzyskać, to znaczy że system jest walnięty i nie radzi sobie z dobijaniem wyłączanych programów/nie idzie mu gospodarka zasobami...albo...działa coś w tle, co mu utrudnia te zadania(wirus, rootkit, cokolwiek fajnego)
3. wyłączyć z autostartu wszystko co możliwe(to co jest niezbędne tak naprawdę nie da się wyłączyć więc śmiało...)
4. jeżeli to wszystko nie pomaga to znaczy że trzeba system przeinstalować, albo to te bajerki laptopowe które dołącza producent robią syf, więc pousuwać wszystko co się da, i nie instalować jakichś głupot przed zastanowieniem się czy to w ogóle do czegokolwiek potrzebne
5. jeżeli żadne reinstalki itp. nic nie dają, to pogrzebać w BIOSie, czyli jakieś częstotliwości pozmieniać, ale to trzeba z głową robić, bo można se bigosu narobić i potem trzeba będzie CMOSa resetować, więc jeżeli nigdy nic w BIOSie nie robiłaś na poważnie to się sama do tego nie bierz
6. jeżeli to wszystko nie pomaga, to można komputerowi "zmienić tożsamość"
wystarczy mu inny BIOS wgrać, wtedy powinien zapomnieć o swoim dziwactwie, tylko że to też trzeba umieć i przede wszystkim mieć odwagę

Możliwe że to jest wada sprzętowa, że kości pamięci są lewe i nic programowo nie da rady na to poradzić.

W każdym razie Vista powinna fajnie śmigać na 1GB, nawet przemnażając to przez 2 jak zwykle trzeba robić w przypadku produktów Microsoftu(i nie tylko MSa) to i tak powinno być stale 1GB wolnego...
_________________
Puchary Europy: 1963, 1969, 1989, 1990, 1994, 2003, 2007...?może kiedyś?

carlos napisał/a:
Abate to fizol, który porusza się po boisku jak wieża po szachownicy
 
 
 
chrissnail 
Milanista z Klasą




Dołączył: 21 Lut 2005
Wysłany: Pią Cze 20, 2008 13:25   

Soja napisał/a:
można też do rejestru zajrzeć
Soja napisał/a:
jeżeli żadne reinstalki itp. nic nie dają, to pogrzebać w BIOSie, czyli jakieś częstotliwości pozmieniać,
Soja napisał/a:
wystarczy mu inny BIOS wgrać,


Soja... nie wymagasz za wiele od kobity :>

A juz poważnie Luthien wez sprzęt i do sklepu. Śmiechu warte takie obciążenie.

Btw. a grafika nie jest zintegrowana ? Bo zapewne ona korzysta sobie z RAMu.

Soja napisał/a:
jeżeli to wszystko nie pomaga to znaczy że trzeba system przeinstalować,
Znając HP system (płyta) nie jest dołączony do kompa. Instalka nic nie da bo z Recovery wejdzie to samo - system + bajery. Ale... Luthien dzwonisz do centrum HP i prosisz o płytę + stery/programy HP na oddzielnej płycie - grzecznie przysyłają w tydzień.
 
 
brzozaw 
Milanista




Dołączył: 15 Gru 2006
Skąd: Mediolanum
Wysłany: Pią Cze 20, 2008 13:43   

Ja mam następujący problem i prosiłbym o szybką odpowiedź.
Jak zmienić rodzielczość systemu nie wchodząc w ogóle w konto użytkownika?
Jest to zapisane w jakimś pliku windows?(mam do dyspozycji drugi komputer i po podłączeniu dysku mógłbym zmienić na poprawną).
Ustawiona jest za wysoka i przez to na monitorze wyświetla się sygnał alarmowy i nic nie widać.
Nie mam w pobliżu monitora, który obsługuje tak dużą rozdzielczość, abym mógł ją zmniejszyć :/
_________________
A.C. Milan
Tu Sei Tutta La Mia Vita
 
 
 
TomekW 
Administrator




Dołączył: 02 Lip 2003
Skąd: Tullamore
Wysłany: Pią Cze 20, 2008 14:44   

Uruchom system w trybie awaryjnym (shift+f8 przy starcie) i zmien ustawienia ;)
_________________
Abbiamo un grande sogno in fondo al nostro cuore
vedere il grande Milan che vince il Tricolore
 
 
 
Luthien 
Milanista




Dołączyła: 23 Maj 2006
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią Cze 20, 2008 19:07   

Soja napisał/a:
Soja... nie wymagasz za wiele od konbity :>
żeby to nie była Vista po angielsku na nie moim kompie to bym sobie sama rade dala... :P o to, że 'kobita' się nie martw ;)
Soja, pkt 4 done, nie wiele to dalo xD ale zmienilam ustawienia systemu i dziala lepiej, duuzo lepiej, niemalże śmiga ;)
normalna Vista tysz zżera tyle RAMu, sobie magazynuje na 'czarna godzine' ale jak jest potrzebny to go oddaje, a ta się zbuntowała i nie chciała oddać... na 1GB śmiga przez piewsze pol roku jak jeszcze nie zaśmecony komp jest... później zaczyna zmulać, dużo lepiej działa stary dobry XP :)
chrissnail napisał/a:
Znając HP system (płyta) nie jest dołączony do kompa.
a tu się zdziwisz, bo jest ;) ale reinstal systemu który 'żyje'od 5dni?? xD
w BIOSie nie bede grzebać bo to nie moj komp na dodatek nowiutki, i się boje. poza tym działa :D
_________________
always look on the bright side of life! =)
 
 
 
Soja 
Milanista




Dołączył: 13 Gru 2005
Skąd: London
Wysłany: Sob Cze 21, 2008 16:37   

A punkt 1. zrobiłaś? Skoro Vista sobie RAM na zapas gromadzi, to raczej jest jakaś opcja(w XP tam gdzie napisałem), która powinna jej kazać przestać chomikować niepotrzebnie RAM.
Luthien napisał/a:
ale reinstal systemu który 'żyje'od 5dni?? xD

Właśnie świeże systemy są najbardziej narażone na jakieś anomalie. Ja kiedyś miałem XP przez rok prawie, multum robactwa z nim, sterowniki to prawie wyginęły, ale miał jedną poważną zaletę: system działał. A świeżutki po reinstalce w dwa dni nałapał tyle syfu że działał dużo gorzej :rotfl:
_________________
Puchary Europy: 1963, 1969, 1989, 1990, 1994, 2003, 2007...?może kiedyś?

carlos napisał/a:
Abate to fizol, który porusza się po boisku jak wieża po szachownicy
 
 
 
Venomik 
Juventino




Dołączył: 16 Sie 2005
Skąd: Poznań
Wysłany: Nie Cze 22, 2008 00:06   

Skoro świeży jest zły to po co zamieniać świeży na jeszcze świeższy? :P
_________________
Dirty mind
 
 
 
Luthien 
Milanista




Dołączyła: 23 Maj 2006
Skąd: Wrocław
Wysłany: Nie Cze 22, 2008 16:49   

Venomik, dobre :D :D
wylaczylam mu te 'cache' ;) i dziala :P
_________________
always look on the bright side of life! =)
 
 
 
Szymon_ACM 
Milanista




Dołączył: 05 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Nie Cze 22, 2008 20:05   

Też mam problem z Vistą (tak mi się przynajmniej wydaje, że chodzi tu o Vistę). Kiedy przeglądam strony i jednocześnie słucham muzyki (używam foobara), przy odpalaniu nowej karty często przycina mi dźwięk. Co więcej - kiedy mam odpalony program do słuchania muzyki (ew. do oglądania filmów), spauzuję go i chcę coś obejrzeć, np. na youtube - nie dość, że nie mam dźwięku, sam filmik/plik dźwiękowy, dochodzi mi do 2 sek i się zatrzymuje (chociaż ładowanie pliku trwa dalej - gdy przerzucę na 10sek, dochodzi do 12 i znów stop). Dodam, że reset kompa pomaga, a sam problem nie pojawia się za każdym razem przy w/w sytuacji.

Często tez wykrzaczały mi się sterowniki karty dźwiękowej (po prostu wspomniane wyżej 'przycinanie' dochodziło do takiego stopnia, że w jakiś sposób komp przestawał wykrywać sterowniki). Pomogła aktualizacja Visty (oczywiście mam oryginalne oprogramowanie, które było od razu w laptopie). Teraz jednak czasem zdarza się, że dźwięk z mp3 podczas przeglądania neta się przycina. Nie wiem w sumie o co chodzi, a nie chcę za bardzo oddawać laptopa do serwisu (jest na gwarancji), bo to 2 tygodnie bez kompa, a niestety potrzebny mi do pracy. Ma ktoś może jakiś pomysł o co może chodzić ?

Dodam, że nie jest to uciążliwy problem, ale jak na 4-miesięcznego laptopa z 3GB, nie powinno być takich problemów.
 
 
 
Venomik 
Juventino




Dołączył: 16 Sie 2005
Skąd: Poznań
Wysłany: Pon Cze 23, 2008 13:39   

Szymon_ACM napisał/a:
Co więcej - kiedy mam odpalony program do słuchania muzyki (ew. do oglądania filmów), spauzuję go i chcę coś obejrzeć, np. na youtube - nie dość, że nie mam dźwięku, sam filmik/plik dźwiękowy, dochodzi mi do 2 sek i się zatrzymuje (chociaż ładowanie pliku trwa dalej - gdy przerzucę na 10sek, dochodzi do 12 i znów stop).


Hmm... ja mam czasami podobny problem na XP i przeglądarce Firefox 3 (wcześniej Firefoksa 2 miałem). To nie jest problem windy ale najpewniej flasha. Jeśli chcesz to przeinstaluj flash playera, nie zdziwie sie jeśli pomoże.
Mi się zwyczajnie nie chce - najwyzej otworze film w IE :)
_________________
Dirty mind
 
 
 
Szymon_ACM 
Milanista




Dołączył: 05 Lis 2006
Skąd: Gdańsk
Wysłany: Pon Cze 23, 2008 23:26   

A jak wytłumaczysz przycinanie muzyki przy jednoczesnym oglądaniu stron? Tak jakby ładowanie jakiejś witryny i jednoczesne odtwarzanie muzyki (z dysku) dla kompa było zbyt ciężkim wyzwaniem (a jest to dość mocny sprzęt).
 
 
 
Luthien 
Milanista




Dołączyła: 23 Maj 2006
Skąd: Wrocław
Wysłany: Pią Lip 25, 2008 20:34   

mam prosbe :) jakby ktos posiadal lub spotkal gdzies na necie instrukcje obslugi do IBMa T40 to prosze napiszcie :) mam ods paru dni uzywanego lapka i nie wszystko rozumiem... co sie dalo to metoda prob i bledow odszyfrowywalam, ale nie zawsze sie udaje :P
_________________
always look on the bright side of life! =)
 
 
 
Bubu 
Milanista




Dołączył: 27 Sie 2003
Skąd: Sosnowiec
Ostrzeżeń:
 1/2/2
Wysłany: Sob Lip 26, 2008 10:10   

To chyba bedzie to:
http://www.eserviceinfo.c...+Dock%20II.html
_________________
1.12.1993, Milan - Porto 3-0 - wtedy się wszystko zaczęło.
 
 
 
Suchcik 
Milanista




Dołączył: 27 Sty 2005
Skąd: Lublin
Wysłany: Śro Sie 20, 2008 09:38   

czytając powyższe posty można wysnuć wniosek, że jest na tym forum sporo ludzi mających pojęcie o komputerach dlatego też tutaj kieruję swoją prośbę ;)

noszę się z zamiarem kupna nowego laptopa i chcę przeznaczyc na niego 3000zł. przejrzalem trochę rynek i chcialbym wiedziec bo mozecie powiedzieć na temat komputerów firmy DELL? od razu mówię, że w grę wchodzą wlaśnie DELLe bądż HPki. chyba, że ktoś ma silne argumenty na temat innych firm i mnie przekona ;)
szukam czegoś z procesorem core2duo 2.0 GHz (v2.2), 3Gb RAM, matryca 15.4", grafika GeForce 8600, 250Gb dysk. za taki sprzet firmy DELL, w tytanowej obudowe, z czytnikiem linii papilarnych (po co?) sklep, który sprowadza nówki z USA zażyczył sobie 3000zl. porównałem ceny i chyba nigdzie nie znajdę taniej... dla tych, którzy orientują się w DELLach piszę, że waham się pomiędzy INSPIRONEMem a XPSem. link! jeżeli ktoś może mi coś doradzić/ odradzić, polecić czy wspomóc radą to bardzo proszę ;)
 
 
Kojak 
Milanista




Dołączył: 22 Lip 2007
Skąd: Tarnów
Wysłany: Śro Sie 20, 2008 14:00   

Zastanawiasz się nad modelami Inspirion 1525 czy 1720 ? oraz XPS m1330 czy 1530? Jak dla mnie to nie warto kupować Inspiriona 1525 i XPS m1330, o wiele lepsze są nowsze modele ;) Szczególnie robi na mnie wrażenie procesor(ja moge tylko pomarzyć o takich ilościach pamięci cache i FSB z taką częstotliwością ) ;) Jeżeli wybierać między tymi dwoma modelami to różnicę są żadne(patrząc na parametry), różnice kilku portów USB i 180GB różnicy przy dysku twardym ;) Ja osobiście w domu posiadam jeden laptop HP(dosyć stary model) i spisuje się niezbyt dobrze :) Były z nim problemy i często lądował w sklepach na gwarancji. Za to posiadam laptopa SONY , i spisuje się bardzo dobrze, żadnych zastrzeżeń po roku użytkowania . Co do laptopów DELL to zasiągnąlem opini kolegi który takowego ma i wypowiadał się o nim bardzo dobrze, również żadnych problemów :) Mam nadzieje że pomogłem Ci w jakikolwiek sposób :)

EDIT: Jeszcze moge dodać to że moja szkola , która jest nastawiona głównie na informatyke używa sprzętu DELL(m.in laptopy) a o czymś to musi świadczyć.
 
 
 
bio
Milanista



Dołączył: 24 Paź 2005
Wysłany: Czw Sie 21, 2008 10:19   

Mam 5 letniego Della I8200 i, odpukac, nigdy nie bylo z nim klopotow, nawet formata jeszcze na nim nie robilem.
 
 
brzozaw 
Milanista




Dołączył: 15 Gru 2006
Skąd: Mediolanum
Wysłany: Śro Wrz 03, 2008 17:02   

Co zrobić kiedy ktoś zaczyna grozić na gg? w dodatku włamuje się na mail i konto na fotce(z którego nie korzystam) usuwa go, a także stwierdza, że w ciągu 3-5 dni będe musiał zapłacić 500zł o_O

"4358283
siemasz kolego
4358283
niemasz ani konta email, ani fotki, a za 3-5 dni bedziesz mial do zaplacenia ok 500 zl ;)
4358283
fajnie nie"
_________________
A.C. Milan
Tu Sei Tutta La Mia Vita
 
 
 
Sulej 
Milanista



Dołączył: 10 Mar 2006
Skąd: Katowice
Wysłany: Śro Wrz 03, 2008 18:11   

Ja bym go olał.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group