ACMilan.PL Strona Główna ACMilan.PL
Forum polskich kibiców Milanu

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Polityka
Autor Wiadomość
Dark Eldar 
Milanista



Dołączył: 28 Gru 2004
Wysłany: Wto Paź 30, 2018 13:12   

[quote="BubuNie wiem czy Ty jesteś zakompleksiony czy nie. CPK będzie konkurencją dla Berlina i tyle. Czy sieci handlowe utrzymują nierentowne sklepy (a takie są w każdej sieci) bo są zakompleksione w stosunku do innych sieci? Czy może to jest przemyślana konkurencja?
[/quote]

Nie piszesz o pojedynczych ludziach tylko konkurencji z Niemcami więc czemu odnosisz się do mnie? Ja nie pytam czy Ty jesteś zakompleksiony.
Porównywanie państw do sklepów i sieci handlowych jest kompletnie chybione - sieci konkurują ze sobą tylko ekonomicznie a ich celem jest zysk. Państwa konkurują ze sobą na wielu płaszczyznach i na wielu współpracują, nadto ich celem nie jest zysk ale stworzenie godnych warunków do życia swoim obywatelom. Często współpraca prowadzi do tego celu lepiej niż konkurowanie ze sobą, której skrajną postacią jest w tym wypadku wojna.
Do tego żadna sieć nie buduje najważniejszego i najdroższego sklepu tylko po to by był konkurencją nawet jeśli przyniesie straty. CPK to wydatek liczony w miliardach które można przeznaczyć lepiej i mądrzej niż na coś co będzie tylko konkurencją dla Niemców, którzy są trochę bogatsi od nas, dla nich nawet porażka w tym obszarze będzie mniej odczuwalna niż dla nas - pytanie czy warto ryzykować gdy wygrana nie wpłynie znacząco na rozwój Polski? Twoja odpowiedź sprowadza się do "i tyle", trochę mało.
 
 
 
Bubu 
Milanista




Dołączył: 27 Sie 2003
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Śro Paź 31, 2018 22:34   

kazelot napisał/a:

Powstanie PCK doprowadzi do zamknięcia kilku lotnisk w kraju ( 2 x Warszawa , Poznań , Łodż , Radom ) oraz do dużego ograniczenia ruchu pasażerów - ( Kraków , Katowice , Wrocław

Mhm. A dojście PiS do władzy miało oznaczać, wojnę z Rosją, katastrofę gospodarczą, izolacje na arenie międzynarodowej i jeszcze kilka chwytliwych formułek powtarzanych przez politycznych oszołomów. Jak widać nic się nie sprawdziło, a Ty brzmisz niemal identycznie jak pewna telewizja, która w UPC znajduje się na kanale 6. Proponuje zejść na ziemię.
Dark Eldar spółki państwowe (w różnych krajach) zabiegające o (potencjalnie) tego samego klienta mają ze sobą współpracować? W jakim celu?
_________________
1.12.1993, Milan - Porto 3-0 - wtedy się wszystko zaczęło.
 
 
 
rafal996 
Milanista



Dołączył: 19 Mar 2014
Wysłany: Śro Paź 31, 2018 22:39   

Ależ katastrofa gospodarcza jest za rogiem, a izolacja na arenie międzynarodowej już postępuje ;)
 
 
miszcz 
Milanista




Dołączył: 02 Paź 2005
Skąd: Kraków
Wysłany: Śro Paź 31, 2018 22:50   

Ja to ogólnie lubię, jak na argumenty techniczne odpowiada się argumentami politycznymi. Cały ten temat wyjaśniono już wcześniej od strony importu/eksportu, a teraz od strony ruchu pasażerskiego. Myślę, że osoby, które pracują w tych dziedzinach mają lepsze pojęcie i argumenty niż ktoś, kto posiłkuje się opiniami polityków, komentatorów w tv, felietonistów czy ludzi z Twittera i Youtube. Opcja tych opinii mnie nie interesuje, bo są one zwyczajnie gówno warte i mają nastrajać ludzi do sprowadzania poważnych dyskusji na poziom szamba.
_________________
"...najmroczniejsze czeluście piekieł zarezerwowane są dla tych, którzy zdecydowali się na neutralność w dobie kryzysu moralnego"
 
 
bogiel 
Milanista




Dołączył: 19 Lip 2003
Wysłany: Śro Paź 31, 2018 23:09   

Bubu, Ty na serio z tym CPK? Przecież to kolejne miliardy spuszczone w kiblu. I będzie tak jak z elektrownią atomową. Parafrazując: nie chodzi o to, żeby wybudować, tylko o to, żeby budowac.
_________________
klikaj i pomagaj ---> www.humanitarni.pl
 
 
rafal996 
Milanista



Dołączył: 19 Mar 2014
Wysłany: Śro Paź 31, 2018 23:31   

Tyle, że elektrownia jądrowa powinna już dawno działać i to jest skandal, co robią kolejne rządy.
 
 
Marco7 
Milanista



Dołączył: 09 Gru 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Lis 01, 2018 03:46   

Bubu napisał/a:
kazelot napisał/a:

Powstanie PCK doprowadzi do zamknięcia kilku lotnisk w kraju ( 2 x Warszawa , Poznań , Łodż , Radom ) oraz do dużego ograniczenia ruchu pasażerów - ( Kraków , Katowice , Wrocław

Mhm. A dojście PiS do władzy miało oznaczać, wojnę z Rosją, katastrofę gospodarczą, izolacje na arenie międzynarodowej i jeszcze kilka chwytliwych formułek powtarzanych przez politycznych oszołomów. Jak widać nic się nie sprawdziło, a Ty brzmisz niemal identycznie jak pewna telewizja, która w UPC znajduje się na kanale 6. Proponuje zejść na ziemię.

Ale co to jest w ogóle za argument? Gdzie tu chociaż cień merytoryki? Tłumaczy Ci Kazelot, ja też kilka tygodni temu Ci pisałem, że tego faktu nie kwestionuje nawet większość zwolenników CPK, ale po Tobie wszystko spływa jak po nomen omen kaczce. To jeszcze raz, jak krowie na rowie, rozporządzenie Rady Ministrów w sprawie przyjęcia koncepcji przygotowania i realizacji Centralnego Portu Komunikacyjnego: https://www.gov.pl/docume...d7-fdfaa563b876
załącznik nr 1, patrz strony 79-80:
Cytat:
Przeniesienie ruchu cywilnego. Jednym z fundamentalnych warunków związanych z budową Centralnego Portu Komunikacyjnego jest podjęcie decyzji o przeniesieniu ruchu cywilnego z Lotniska Chopina do Centralnego Portu Komunikacyjnego. Bez tej decyzji cały projekt nie ma szans na sukces. Dla trwałej rentowności lotniska kluczowe jest bowiem zainteresowanie linii lotniczych. W przypadku lotniska węzłowego rola lokalnego przewoźnika (lub przewoźników) jest szczególnie istotna dla rentowności przedsięwzięcia. W przypadku pozostawienia dwóch lotnisk cywilnych użytku publicznego, obecna lokalizacja Lotniska Chopina (7 km od ścisłego centrum) pozostawałaby niezwykle atrakcyjną przewagą konkurencyjną dla pasażerów do/z Warszawy nawet pomimo nieco krótszego czasu dojazdu do CPK. Tym samym żaden przewoźnik niskokosztowy ani żaden przewoźnik sieciowy nie przeniósłby swoich operacji na bardziej oddalone od centrum lotnisko. Pozostawienie Lotniska Chopina aktywnym w transporcie cywilnym prowadziłoby do rozproszenia rynku i marnowania jego potencjału, co jest w sposób bezpośredni całkowicie sprzeczne z podstawowym celem projektu CPK.


Cytat:
Przykładem obrazującym fiasko idei utrzymania dwóch portów (jednego „miejskiego” oraz „podmiejskiego hub’u”) jest historia portów lotniczych Montreal Dorval i Mirabel:
Port lotniczy Dorval usytułowany stosunkowo blisko centrum miasta, począwszy od 1941 r. był głównym lotniskiem dla Montrealu. Na przełomie lat 60 i 70-tych posiadał jeden z największych terminali na świecie i był głównym hub’em Kanady, obsługując wszystkie loty pomiędzy Kanadą a Europą. W obliczu wyczerpującej się przepustowości rząd podjął decyzję o budowie lotniska Mirabel oddalonego o ok. 50 km od Montrealu, z docelową przepustowością ok. 50 mln pasażerów. Plan zakładał zamknięcie lotniska Dorval, ze względu na uciążliwość dla środowiska i ograniczone możliwości rozwoju. Lotnisko Mirabel zostało otwarte w 1975 r. Początkowo przeniesiono tam wszystkie loty międzynarodowe, pozostawiając loty krajowe na Dorval. Następnie, m.in. na skutek protestów społecznych w obronie miejsc pracy, wycofano się z pomysłu zamykania lotniska Dorval. Ograniczone możliwości przesiadkowe oraz relatywnie słaba infrastruktura dojazdowa (która w obliczu pozostawienia Dorval nie była rozwijana) przesądziły o bardzo niskiej popularności lotniska Mirabel wśród pasażerów i linii lotniczych, zwłaszcza w perspektywie możliwości alternatywy w postaci powrotu na Dorval, któremu to ostatecznie przeznaczono dodatkowe fundusze na ekspansję (zwiększenie powierzchni do 1,620 ha i budowę równoległej drogi startowej - co nie jest możliwe na Okęciu). Lotnisko Mirabel zostało ostatecznie zamknięte na skutek wysokich kosztów utrzymania, a cały ruch międzynarodowy powrócił na Dorval. Po kilku modernizacjach, kosztujących łącznie blisko 2 mld USD, przepustowość Dorval została zwiększona do 20 mln pasażerów, a obecny ruch kształtuje się na poziomie 15,5 mln pasażerów. M.in. na skutek niepotrzebnej straty czasu związanej z eksperymentem duoportu, a także nieprzystosowaniu Dorval do roli mega-hub’u, Montreal bezpowrotnie utracił swoje miejsce na lotniczej mapie Ameryki Północnej. W tym samym czasie lotnisko w Toronto, operujące jako jedyny port dla miasta (z wyłączeniem regulowanej działalności na Billy Bishop City Airport), przy braku infrastrukturalnych ograniczeń zdecydowanie urosło na znaczeniu. W 2015 r. obsłużyło ponad 41 mln pasażerów i było drugim największym lotniskiem pod względem ruchu międzynarodowego w całej Ameryce Północnej.


Gwarantuję Ci, że podobna zależność dotyczy też m.in. Łodzi i Poznania (tyle, że na mniejszą skalę, bo są to mniejsze lotniska). Nie ma absolutnie żadnego sensu by budować CPK przy utrzymaniu obecnej sieci lotnisk.
_________________
"History will be kind to me... for I intend to write it"
 
 
 
Bubu 
Milanista




Dołączył: 27 Sie 2003
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Czw Lis 01, 2018 18:59   

Marco7 napisał/a:
Ale co to jest w ogóle za argument? Gdzie tu chociaż cień merytoryki?
To było tylko porównanie, które miało pokazać jak pewne śmiałe tezy wygłaszane tu i ówdzie się nie sprawdziły.
To, że ruch na lotnisku Chopina czy innych się zmniejszy (co jest oczywiste, no chyba, że PiS nam naściąga jeszcze więcej imigrantów) nie musi wcale oznaczać, że zostaną pozamykane jak twierdzi kazelot, to raz. CPK to jak wiadomo nie tylko samoloty: https://businessinsider.com.pl/finanse/makroekonomia/centralny-port-komunikacyjny-cpk-koncepcja-projekt-inwestycja/76n7506
Czy to wszystko wypali, czas pokaże.

Z innej beczki. https://twitter.com/gorg_ios/status/1057787328901603328
Tak słuchając tych urywek, chyba rozumiem ten atak strony opozycyjnej na Biedronia. On faktycznie może im zabrać sporą część elektoratu.
_________________
1.12.1993, Milan - Porto 3-0 - wtedy się wszystko zaczęło.
 
 
 
Marco7 
Milanista



Dołączył: 09 Gru 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: Czw Lis 01, 2018 21:46   

Bubu napisał/a:
To było tylko porównanie, które miało pokazać jak pewne śmiałe tezy wygłaszane tu i ówdzie się nie sprawdziły.

Ale tu nie była mowa o śmiałych tezach wygłaszanych tu i ówdzie, ale o jednej konkretnej (i do tego w 100% prawdziwej), którą zbyłeś parsknięciem w ogóle się do niej nie odnosząc zamiast tego wygłaszając garść ogólnikowych sloganów.
Bubu napisał/a:
To, że ruch na lotnisku Chopina czy innych się zmniejszy (co jest oczywiste, no chyba, że PiS nam naściąga jeszcze więcej imigrantów) nie musi wcale oznaczać, że zostaną pozamykane jak twierdzi kazelot, to raz.

Ruch na Okęciu się zmniejszy? Bubu, chyba nadal nie doczytałeś wklejonych przeze mnie fragmentów. Masz tu oficjalny dokument rządowy, który jasno mówi, że lotnisko Chopina musi (sic!) zostać zamknięte dla lotnictwa cywilnego, bo inaczej jak ludziom się zostawi możliwość wyboru będą nadal wybierać Okęcie, a nie CPK. Zastanawiam się nawiasem mówiąc, jak to się ma do Twojej tezy, że jednym z celów CPK poza poprawą eksportu i importu jest poprawa komunikacji dla rodaków, bo masz tu czarno na białym, że komfort pasażerów akurat guzik rządzących obchodzi.
_________________
"History will be kind to me... for I intend to write it"
 
 
 
kazelot 
Milanista



Dołączył: 26 Paź 2005
Skąd: Bytom
Wysłany: Pią Lis 02, 2018 10:12   

Jeszcze raz do zaślepionych miłością do PISu i ich pomysłów
Powstanie PCK doprowadzi do zamknięcia kilku lotnisk w kraju ( 2 x Warszawa , Poznań , Łodż , Radom ) oraz do dużego ograniczenia ruchu pasażerów - ( Kraków , Katowice , Wrocław ) każdy kto w tej branży pracuje ,współpracuje to potwierdzi.

Bubu napisał/a:
To, że ruch na lotnisku Chopina czy innych się zmniejszy (co jest oczywiste, no chyba, że PiS nam naściąga jeszcze więcej imigrantów) nie musi wcale oznaczać, że zostaną pozamykane jak twierdzi kazelot, to raz


Czyli państwo będzie utrzymywało lotniska przynoszące straty byle tylko ich nie zamykać ?

Według mnie mocno przeszacowane są założenia co do zakładanej ilości pasażerów .
PCK - początkowe lata do 45 mln pasażerów rocznie a docelowo 100mln , w 2017 rok wszystkie polskie lotniska odsłużyły nieco ponad 40 mln pasażerów . Dla porównania założenia budowanego berlińskiego portu to 27 mln docelowo 50 mln .
_________________
kazelot
 
 
pepe 
Milanista




Dołączył: 12 Gru 2003
Wysłany: Pią Lis 02, 2018 10:22   

Nawet gdyby, nie zmienia to jednego. Wreszcie pojawi się poważny port komunikacyjny, do którego wszyscy będą mieli w miarę niedaleko i co najważniejsze - z którego będzie można dolecieć wszędzie i z pewnością w znacznie lepszej częstotliwości lotów, aniżeli obecnie. Gdy dziś mam lecieć gdziekolwiek i szukać lotów z Poznania, a powrotów do Wrocławia czy Gdańska, to mnie zwyczajnie telepie. Ten port ma być udogodnieniem dla milionów pasażerów i nieistotne w tym momencie są zwolnienia, jakie za sobą pociągnie ten ruch w Radomiu, Łodzi czy Poznaniu.
 
 
miszcz 
Milanista




Dołączył: 02 Paź 2005
Skąd: Kraków
Wysłany: Pią Lis 02, 2018 17:21   

Nie ma problemu by z Okęcia dolecieć do USA bezpośrednim lotem. Jak chcesz dolecieć gdzieś dalej z Polski, to i tak musisz się liczyć z przesiadką w Dubaju czy Singapurze. Nie wiem co ten CPK zmieni niby w tym zakresie. I tak z Balic czy Pyrzowic trzeba się dostać do W-wy, a linie typu "low fare" zostaną na mniejszych lotniskach.

Edit. Mea Culpa, zapomniałem o Chinach. To faktycznie będzie udogodnienie dla milionów chińskich turystów czy polskich biznesmenów.
_________________
"...najmroczniejsze czeluście piekieł zarezerwowane są dla tych, którzy zdecydowali się na neutralność w dobie kryzysu moralnego"
 
 
Marco7 
Milanista



Dołączył: 09 Gru 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: Sob Lis 03, 2018 09:59   

pepe napisał/a:
Nawet gdyby, nie zmienia to jednego. Wreszcie pojawi się poważny port komunikacyjny, do którego wszyscy będą mieli w miarę niedaleko...

a jednocześnie statystycznie patrząc będą mieli do lotniska dużo dalej niż mają obecnie.

pepe napisał/a:
...i co najważniejsze - z którego będzie można dolecieć wszędzie i z pewnością w znacznie lepszej częstotliwości lotów, aniżeli obecnie.

A zdradziłbyś pepe skąd u Ciebie taka pewność w tych kwestiach? I jakbyś mógł uściślić: masz na myśli, że częściej będą loty z CPK niż z pojedynczego lotniska obecnie, czy częściej niż ze wszystkich zamkniętych lotnisk razem wziętych?

pepe napisał/a:
Ten port ma być udogodnieniem dla milionów pasażerów i nieistotne w tym momencie są zwolnienia, jakie za sobą pociągnie ten ruch w Radomiu, Łodzi czy Poznaniu

Nie stawiajmy proszę sprawy w ten sposób, że budowa CPK to postawienie interesów pasażerów ponad lobby pracowników lotnisk. Fakt, że lotniska będą zamykane na wszelki wypadek, żeby ludzie ich nie wybierali zamiast CPK najlepiej świadczy o tym, że "udogodnienie dla milionów pasażerów" to nie jest to co w pierwszym rzędzie przyświeca temu pomysłowi.
_________________
"History will be kind to me... for I intend to write it"
 
 
 
Bubu 
Milanista




Dołączył: 27 Sie 2003
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Nie Lis 04, 2018 21:37   

Marco7 napisał/a:
Ale tu nie była mowa o śmiałych tezach wygłaszanych tu i ówdzie, ale o jednej konkretnej (i do tego w 100% prawdziwej), którą zbyłeś parsknięciem
Z dokumentu wynika "wygaszanie" lotniska Chopina (co też jest oczywiście logiczne), kazelot pisze o zamykaniu:
kazelot napisał/a:
2 x Warszawa , Poznań , Łodż , Radom
to chyba jest jednak różnica? Dwa, tak jak pepe słusznie zauważył, zmniejszenie ruchu, zatrudnienia na pozostałych lotniskach o niczym nie musi świadczyć. CPK będzie miał doskonałą lokalizacje (A1, A2) + sieć komunikacji do niego ma być rozbudowana w taki sposób, aby dla klienta było najlepiej tam dojechać a później "w świat".
Marco7 napisał/a:
a jednocześnie statystycznie patrząc będą mieli do lotniska dużo dalej niż mają obecnie
Ale w założeniu dalej nie będzie oznaczało dłużej. Jadąc na ostatni zlot całą Polskę miałem dużo dalej od innych, a jednak niemal cała trasa autostradą była lepszą opcją niż drogi lokalne na przemian z ekspresowymi...
Idea słuszna jak to często bywa u pisiaków, zobaczymy jak wykonanie.
_________________
1.12.1993, Milan - Porto 3-0 - wtedy się wszystko zaczęło.
 
 
 
Marco7 
Milanista



Dołączył: 09 Gru 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: Wto Lis 06, 2018 12:44   

Bubu, pisałeś kiedyś, że interesuje Cię prawda, a nie wojna plemion, a tymczasem budowę CPK popierasz wyłącznie z pobudek politycznych, nie mając szczególnej wiedzy na temat projektu, która pozwoliłaby Ci go rzetelnie ocenić. Mimo obalania kolejnych Twoich (podawanych kilka tygodni temu) argumentów dla budowy CPK próbujesz na siłę znaleźć uzasadnienie dla projektu, bo przecież skoro PiS to promuje to przecież nie może być bardzo ryzykowne, a sukces mało prawdopodobny.
Bubu napisał/a:
Z dokumentu wynika "wygaszanie" lotniska Chopina (co też jest oczywiście logiczne), kazelot pisze o zamykaniu:
A gdzie dokładnie to wygaszanie znalazłeś? Bo w dokumencie takie słowo nie pada, a przynajmniej ja nie znalazłem. I wyjaśnij mi, który nie posiadam umysłu tak lotnego jak poseł Suski, jaka jest różnica między "wygaszaniem" a zamykaniem?

Bubu napisał/a:
kazelot napisał/a:
2 x Warszawa , Poznań , Łodż , Radom
to chyba jest jednak różnica?

Kwestionowałeś zamykanie lotnisk, więc pokazałem Ci, że nawet oficjalny dokument w sprawie CPK mówi otwarcie o zamknięciu Okęcia, jako o warunku koniecznym dla powodzenia CPK. Co wcale nie oznacza, ze na tym koniec, bo tak naprawdę każde lotnisko stanowi konkurencję dla CPK, która zmniejsza szansę na powodzenie projektu. A najbardziej te, które są położone w centralnej Polsce. Tu masz mapę z symulacją budowy CPK i strefami oddziaływania poszczególnych lotnisk: http://uploadfile.pl/pokaz/1544319---zubc.html
Jak może widzisz, w scenariuszu istnienia obecnych lotnisk CPK zdaje się być zaprojektowane przede wszystkim dla dzików, saren i jeleni z Parku Bolimowskiego i Kampinosu. Istnienie Okęcia, Ławicy i Jelitkowa ogranicza zasięg oddziaływania CPK, odcina go od obsługiwania jakiejkolwiek większej aglomeracji w kraju i w zasadzie zaprzecza idei centralnego portu, którą jest koncentracja i centralizacja ruchu lotniczego w tym punkcie.
Bubu napisał/a:
CPK będzie miał doskonałą lokalizacje (A1, A2) + sieć komunikacji do niego ma być rozbudowana w taki sposób, aby dla klienta było najlepiej tam dojechać a później "w świat".

Bubu napisał/a:
Ale w założeniu dalej nie będzie oznaczało dłużej. Jadąc na ostatni zlot całą Polskę miałem dużo dalej od innych, a jednak niemal cała trasa autostradą była lepszą opcją niż drogi lokalne na przemian z ekspresowymi...


Założenia to jedno, bo papier wszystko przyjmie. Ale praktyka jest niestety trochę inna i ja mam sporo wątpliwości, czy realne jest wdrożenie sieci transportu do CPK, które rzeczywiście zapewni komfortowy dojazd, już nie mówiąc o byciu szybszym niż dojazd do lotniska przy obecnym układzie lotnisk. No, ale może Tobie uda się je rozwiać.

Po pierwsze, co do A1 i A2 to w tym przypadku dalej będzie też z całą pewnością oznaczało dłużej, bo raczej ciężko będzie dojechać z dalszych odległości do CPK autostradami po drodze nie mijając któregoś z obecnie istniejących lotnisk w Łodzi, Poznaniu czy Warszawie.
No i dochodzi dodatkowo fakt, że im dłuższa trasa tym większe prawdopodobieństwo zaistnienia nieprzewidzianych zdarzeń, na które muszę brać poprawkę planując wyjazd. Choćby możliwość, ze będę stał na owej autostradzie godzinę w korku przed bramkami.

Po drugie, linie kolejowe mają tą specyfikę, że jak chcesz podróżować w miarę szybko jak np Pendolino na trasie Kraków -Gdańsk to musisz się liczyć z tym, że po drodze nie będziesz się praktycznie w ogóle zatrzymywał. Co za tym idzie mieszkając np w Ostrołęce będę musiał i tak najpierw dojechać do Warszawy, albo być może cofnąć się do Białegostoku, żeby tam wsiąść w szybki pociąg do CPK. Albo druga opcja z większą częstotliwością przystanków, pozwalająca skorzystać z dojazdu do lotniska szerszym masom z mniejszych miejscowości, ale wtedy zapomnij o szybkiej jeździe.

Trzecia rzecz to tereny chronione w okolicach CPK. Nie widziałem żadnych opracowań na ten temat, ale one mogą negatywnie wpływać an budowę dojazdów kolejowych do lotniska.

Czwarta kwestia, którą się konsekwentnie pomija w dyskusjach, a jest obok komfortu dojazdu pasażera bardzo ważna: koszty. I nie mówię tu już o kilkudziesięciu miliardach złotych, które będzie trzeba wydać na lotnisko i infrastrukturę dojazdową, ale już samą rentowność połączeń i koszt dla pasażera. Jak często będą mogły jeździć pociągi z Białegostoku, Lublina, Kielc, Torunia itd do CPK, żeby połączenia były rentowne? 1-2 razy dziennie? Jak dobrze pójdzie, a i tak pewnie w niektóre dni składy będą podróżowały puste. Nawet wtedy zakładając, że to będzie szybka kolej w typie intercity dojazd do lotniska i z powrotem będzie kosztował pewnie 4-osobową rodzinę jakieś 400-500 PLN. Jeżeli zwiększymy częstotliwość połączeń (bo 1-2 połączenia dziennie niekoniecznie muszą pokrywać się z lotami) to automatycznie albo wyższe ceny biletów, albo wszyscy dokładamy się do nierentownych linii.
_________________
"History will be kind to me... for I intend to write it"
 
 
 
Bubu 
Milanista




Dołączył: 27 Sie 2003
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Śro Lis 07, 2018 16:57   

Marco7 napisał/a:
a tymczasem budowę CPK popierasz wyłącznie z pobudek politycznych,
A co do popierania CPK ma wojna PO z PiS? Skoro ja argumentowałem to konkurencją dla Berlina...
Marco7 napisał/a:
A gdzie dokładnie to wygaszanie znalazłeś?
Nigdzie, to przecież synonim...
Marco7 napisał/a:
Kwestionowałeś zamykanie lotnisk, więc pokazałem Ci, że nawet oficjalny dokument w sprawie CPK mówi otwarcie o zamknięciu Okęcia, jako o warunku koniecznym dla powodzenia CPK.
Ale ja cały czas porównuje liczbę wymienionych lotnisk przez kazelota do dokumentu, w którym jest mowa o jednym. A to, że na innych ruch się ograniczy jest chyba oczywiste.
Marco7 napisał/a:
Po pierwsze,
Ale na CPK ma być znacznie więcej połączeń lotniczych...
Marco7 napisał/a:
Po drugie
Nigdy nie będzie tak, że z każdego "zadupia" będzie super dojazd. Tak jest na całym świecie.
Marco7 napisał/a:
Trzecia rzecz
Znając ekoterrorystów to jeżeli dalej będzie rządził PiS to nie jeden cyrk zafundują nieadekwatny do sytuacji... No ale jak się władza zmieni na poprzedników to i pewnie z tymi sprawami pójdzie łatwiej :)
Marco7 napisał/a:
Czwarta kwestia
Pożyjemy zobaczymy. Teraz pozostaje tylko gdybanie. Obecna władza, żeby "rozruszać" CPK zapewne chciałaby wprowadzić jakieś promocyjne ceny biletów na trasach z i do. No ale to melodia przyszłości...

A wracając do "bieżączki" Ludzie, którzy najgłośniej mówią o wolności słowa, zgromadzeń, konstyducji, demokracji zaczęli właśnie od zakazywania Marszu Niepodległości w Poznaniu i Warszawie :rotfl2:
_________________
1.12.1993, Milan - Porto 3-0 - wtedy się wszystko zaczęło.
 
 
 
bounty_fire 
Milanista




Dołączył: 18 Paź 2008
Wysłany: Śro Lis 07, 2018 17:05   

opozycja w formie widzę krzycz o łamaniu demokracji, sam zakazuj wolności zgromadzeń :rotfl:
 
 
carlos 
Milanista z Klasą




Dołączył: 08 Sie 2006
Skąd: Mazury
Wysłany: Śro Lis 07, 2018 19:19   

Ja się mocno dziwię, że władze tych miast w taki sposób to rozgrywają. Wiadomo, tak jak przy komisji Amber Gold, że chodzi o podgryzanie łydek. W takim przypadku raczej przydałoby się oficjalne zapytanie komendantów wojewódzkich/głównego Policji (najlepiej poprzez MSWiA) czy gwarantują zapewnienie bezpieczeństwa i po potwierdzeniu zezwolenie na marsze wszelakiej maści.
Co do CPK nie wydaje mi się, że konkurencja dla samej konkurencji ma sens, bo jednak liczą się liczby. Przypadek Gdańska i Gdyni jest jednak inny, bo trzeba być niezależnym od innych. My teraz możemy realizować wszystkie loty jakie chcemy, po prostu nie aspirując do roli hubu. Ja do CPK miałbym dalej, niż obecnie do Gdańska, Warszawy czy Wilna. Nie latam na daleki wschód ani zachód, żeby MI to akurat pomogło. Oczekuję jednak jedynie oszacowania bilansu zysku i strat.
Edit: Raz dwa i pokazali Hance, gdzie jest jej miejsce. Nic nie zyskała, dużo straciła. Niby doświadczona, a dała się zrobić jak dziecko. :D
_________________
Life is a tragedy for those who feel
and a comedy for those who think
 
 
rafal996 
Milanista



Dołączył: 19 Mar 2014
Wysłany: Śro Lis 07, 2018 20:16   

Patrzę co się dziś dzieje i nie wierzę :D Takiego cyrku jeszcze nie było.
Decyzja HGW kompletnie bezsensowna. Raz, że bezpodstawna. Dwa, że i tak by została uchylona w ten czy inny sposób. Więc po co?

I tak patrzę, a tu wchodzi Duda, cały na biało. I robi z MN państwowe obchody, czyli... to, co chciał od początku, ale organizatorzy nie chcieli. I co teraz? Czy narodowcy grzecznie pójdą pod kuratelę prezydenta i praktycznie stracą swoją imprezę? Czy zrobią bunt wobec władzy, którą przecież mniej więcej popierają?

Trudno mi uwierzyć we współpracę Hanki z Dudą, ale dopiero posunięcie prezydenta nadaje sens posunięciu Gronkiewiczowej. Inaczej nie widzę w tym żadnego sensu. Teoria spiskowa grubo, ale w tej sytuacji jedynymi rozegranymi wydają się narodowcy, bo skopały ich obie strony. A największy wygrany Duda. Obiecywał wspólne obchody i w ostatniej chwili ratuje sytuację, dodatkowo przejmując kapitał ludzki związany z MN. Jeśli narodowcy za rok chcieliby zrobić coś swojego, a Duda wrzuciłby przekaz o kontynuacji MN, to duża część ludzi, którym jest obojętne kto idzie na czele, wybierze imprezę Dudy.
 
 
Bubu 
Milanista




Dołączył: 27 Sie 2003
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Śro Lis 07, 2018 20:43   

rafal996 napisał/a:
I tak patrzę, a tu wchodzi Duda, cały na biało. I robi z MN państwowe obchody, czyli... to, co chciał od początku, ale organizatorzy nie chcieli. I co teraz? Czy narodowcy grzecznie pójdą pod kuratelę prezydenta i praktycznie stracą swoją imprezę? Czy zrobią bunt wobec władzy, którą przecież mniej więcej popierają?

Raczej mniej niż więcej.
https://twitter.com/RobertWinnicki/status/1060213103110045696
_________________
1.12.1993, Milan - Porto 3-0 - wtedy się wszystko zaczęło.
 
 
 
Marco7 
Milanista



Dołączył: 09 Gru 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro Lis 07, 2018 23:22   

Bubu napisał/a:
A co do popierania CPK ma wojna PO z PiS? Skoro ja argumentowałem to konkurencją dla Berlina...

Bubu kilka tygodni temu napisał/a:
Np bo znacznej większości Polaków bliżej będzie do CPL niż do Berlina? Bo to konkurencja właśnie dla Niemiec? Bo nowe miejsca pracy? Bo lepsza komunikacja dla rodaków? Bo to ułatwiony eksport i import?
Bo to oczywiste? Oczywiście z punktu widzenia kogoś, kto ma na pierwszym miejscu interesy Polskie a nie np Niemieckie...

W ciągu kilku tygodni zdążyliśmy ustalić, że to wcale nie oczywiste, że to nie wpływa na eksport i import, ewentualnie lekko nawet pogarsza warunki dla transportu towarów, że to nie oznacza lepszej komunikacji. Zostało rzeczywiście, że CPK to konkurencja dla Berlina i że bliżej Będzie Polakom do CPK niż do Berlina. Z tą bliskością to trochę argument w stylu Suskiego, że Polakom z Radomia Polacy będą mieli bliżej do Egiptu. Zresztą nie rozumiem czemu akurat Berlin? Na wszystkie loty z międzylądowaniami jakie odbyłem miewałem przesiadki w Szwajcarii, Francji, Wielkiej Brytanii, Łotwie, ZEA, Ukrainie. Jeszcze nigdy w Niemczech. Co jest takiego szczególnego w Berlinie?
Bubu napisał/a:
Marco7 napisał/a:
Kwestionowałeś zamykanie lotnisk, więc pokazałem Ci, że nawet oficjalny dokument w sprawie CPK mówi otwarcie o zamknięciu Okęcia, jako o warunku koniecznym dla powodzenia CPK.
Ale ja cały czas porównuje liczbę wymienionych lotnisk przez kazelota do dokumentu, w którym jest mowa o jednym. A to, że na innych ruch się ograniczy jest chyba oczywiste.

Ale on się sam nie ograniczy. Jeśli mieszkaniec Poznania będzie miał do wyboru Ławicę i CPK to praktycznie zawsze wybierze Ławicę Tu trzeba "pomóc" w wyborze podobnie jak jest to planowane w przypadku Okęcia. Wydawało mi sie, ze mapka, którą zamieściłem wyraźnie to pokazuje.
Bubu napisał/a:
Ale na CPK ma być znacznie więcej połączeń lotniczych...

Dlaczego więcej i o ile więcej?
Bubu napisał/a:
Nigdy nie będzie tak, że z każdego "zadupia" będzie super dojazd.
.
To prawda, ale dojechać z Ostrołęki do lotniska na Okęciu czy dojechać z Piły do Lotniska w Poznaniu jest o niebo łatwiej i szybciej niż dojechać z Ostrołęki czy Piły do CPK
Bubu napisał/a:
Pożyjemy zobaczymy. Teraz pozostaje tylko gdybanie. Obecna władza, żeby "rozruszać" CPK zapewne chciałaby wprowadzić jakieś promocyjne ceny biletów na trasach z i do. No ale to melodia przyszłości...

Zawsze mi się wydawało, że przy takich projektach najpierw się myśli, a potem robi, a nie na odwrót. Jak promocyjne ceny biletów, to kto będzie pokrywał straty PKP z tytułu tych "promocji"?


A co do HGW to skrajna głupota z jej strony. Mi to przypomina sytuację z Lublina i marszu równości.
_________________
"History will be kind to me... for I intend to write it"
 
 
 
kazelot 
Milanista



Dołączył: 26 Paź 2005
Skąd: Bytom
Wysłany: Czw Lis 08, 2018 08:05   

Cytat:
Ale ja cały czas porównuje liczbę wymienionych lotnisk przez kazelota do dokumentu, w którym jest mowa o jednym.

Jeszcze raz tłumaczę Ci ze lotniska zostaną zamknięte, potwierdzi to każdy pracujący w tej branży i posiadający wiedzę . To że przy projektowaniu nikt o tym głośno nie mówi to chyba jasne.
Bubu napisał/a:
A to, że na innych ruch się ograniczy jest chyba oczywiste.

Sam podajesz jeden z głównych argumentów za zamykaniem lotnisk. Część z tych portów już teraz nie zarabia na siebie więc przy ograniczeniu ruchu o kilkadziesiąt % sytuacja nie poprawi się.
Wcześniej podawałem też założenia co do zakładanej ilości pasażerów , które raz nie mają nic wspólnego z rzeczywistością , a dwa nie ma pewności ze nawet przy takiej przepustowości CPK zarobi na siebie .
Bubu napisał/a:
Ale na CPK ma być znacznie więcej połączeń lotniczych...

Jednym z głównych założeń budowy centralnego portu ma być opcja że dolecimy stąd wszędzie bezpośrednio bez przesiadek , tylko żeby tak było to trzeba ściągnąć do siebie przewoźników którzy oferują takie usługi . A nie będzie to łatwe bo oni już będą zakotwiczeni w działającym już od kilkunastu lat ( w 2027 w którym ma ruszyć CPK ) porcie w Berlinie.
_________________
kazelot
 
 
MK92 
Milanista




Dołączył: 26 Sie 2008
Wysłany: Czw Lis 08, 2018 09:09   

rafal996 napisał/a:
Trudno mi uwierzyć we współpracę Hanki z Dudą, ale dopiero posunięcie prezydenta nadaje sens posunięciu Gronkiewiczowej. Inaczej nie widzę w tym żadnego sensu. Teoria spiskowa grubo, ale w tej sytuacji jedynymi rozegranymi wydają się narodowcy, bo skopały ich obie strony. A największy wygrany Duda. Obiecywał wspólne obchody i w ostatniej chwili ratuje sytuację, dodatkowo przejmując kapitał ludzki związany z MN. Jeśli narodowcy za rok chcieliby zrobić coś swojego, a Duda wrzuciłby przekaz o kontynuacji MN, to duża część ludzi, którym jest obojętne kto idzie na czele, wybierze imprezę Dudy.

W pełni zgadzam się z Twoją opinią, choć mi akurat w taką współpracę Dudy z Waltzową jakoś trudno uwierzyć nie jest. Wszak już w przeszłości nieraz doświadczaliśmy takich nagłych zbliżeń w sytuacji zbieżności interesów uczestników okrągłego stołu lub ich spadkobierców. W każdym razie bardzo finezyjnie to rozegrali i wykolegowali środowiska narodowe z ich sztandarowego przedsięwzięcia. Tak się robi politykę.
 
 
Bubu 
Milanista




Dołączył: 27 Sie 2003
Skąd: Sosnowiec
Wysłany: Wto Lis 13, 2018 17:28   

Marco7 napisał/a:
Na wszystkie loty z międzylądowaniami jakie odbyłem miewałem przesiadki w Szwajcarii, Francji, Wielkiej Brytanii, Łotwie, ZEA, Ukrainie. Jeszcze nigdy w Niemczech. Co jest takiego szczególnego w Berlinie?
To że akurat Ty nie miałeś to chyba dość mała grupa reprezentatywna? A Berlin poprostu byłby najbliższą konkurencją w okolicy. "Port znajdowałby się na przecięciu tras powietrznych łączących najważniejsze metropolie, jak Los Angeles–Tel Awiw, Wiedeń–Tokio, Szanghaj–Paryż, Nowy York–Teheran. CPK byłby najdalej wysuniętym na wschód lotniczym hubem w Unii Europejskiej, nie licząc Helsinek."
Marco7 napisał/a:
Dlaczego więcej i o ile więcej?
Dokładnych danych nie ma (bo i jak miały by być 9 lat przed planowanym zakończeniem budowy). Ale chyba dość oczywiste, że skoro ma powstać po to aby w znacznej części przenieść ruch lotniczy tam.
Marco7 napisał/a:
Zawsze mi się wydawało, że przy takich projektach najpierw się myśli, a potem robi, a nie na odwrót.
I owszem. Ale chyba też oczywiste, że na tyle lat przed nie będzie wszystko podane w najdrobniejszych szczegółach. Jak choćby zaproponowane przeze mnie promocje.

https://twitter.com/PilkoWracaj/status/1061634204918779904?s=08 dość imponujący moment spalenia Warszawy przez "faszystów" i "nazistów"
Niezły ubaw jest czytając oburzenie wiadomych mediów, bo jakiś debil (na 250tys ludzi) spalił symbol Unii Europejskiej czy zostały odpalone race. Faktycznie Europa ma się czym martwić, zestawiając to np z sylwestrem w Kolonii, Paryżu czy świętem zdobycia Bastylii.
I odnośnie licznych dementi, że ex premier nie wraca do polskiej polityki https://twitter.com/StZerko/status/1062063034817015809

p.s I kolejny sukces opozycji w wyborach do samorządów. PiS dogadał się z bezpartyjnymi na Dolnym Śląsku.
_________________
1.12.1993, Milan - Porto 3-0 - wtedy się wszystko zaczęło.
 
 
 
Marco7 
Milanista



Dołączył: 09 Gru 2004
Skąd: Warszawa
Wysłany: Śro Lis 14, 2018 20:36   

Bubu napisał/a:
To że akurat Ty nie miałeś to chyba dość mała grupa reprezentatywna? A Berlin poprostu byłby najbliższą konkurencją w okolicy. "Port znajdowałby się na przecięciu tras powietrznych łączących najważniejsze metropolie, jak Los Angeles–Tel Awiw, Wiedeń–Tokio, Szanghaj–Paryż, Nowy York–Teheran. CPK byłby najdalej wysuniętym na wschód lotniczym hubem w Unii Europejskiej, nie licząc Helsinek."

Zapomnij o moich własnych doświadczeniach. Ujmę to inaczej. Jeśli chcesz być europejskim hubem lotniczym to w takim samym stopniu konkurujesz o ruch tranzytowy z Berlinem jak z Londynem, Paryżem, Amsterdamem, Zurychem czy Frankfurtem. Poza Zurychem wszystkie te lotniska (Londyn nawet dwa lotniska, a niewiele brakuje by też Paryż x2) mają ruch pasażerski minimum o 50% większy niż zsumowany ruch pasażerski wszystkich lotnisk w Polsce. To, że Berlin jest najbliżej nie ma żadnego znaczenia, bo to są lotniska a nie osiedlowe spożywczaki. Nie wiem też skąd wziąłeś ten cytat (znalazłem go tylko w GW), ale te wszystkie wymienione trasy są na linii wschód-zachód, więc nie wiem o jakim przecięciu mowa. Poza tym na trasie Los Angeles -Tel Aviv czy Nowy Jork -Teheran (abstrahując już od tego jak ważne są to połączenia) jest potencjalnie niemal każdy port lotniczy w Europie, więc nie wiem co to za zaleta. Trasa Szanghaj - Paryż z kolei nie potrzebuje jakoś istotnie międzylądowań i przesiadek, bo oba lotniska to gigantyczne huby same w sobie. A już na pewno nie jest nieodzowna przesiadka w Baranowie.
Bubu napisał/a:
Marco7 napisał/a:
Dlaczego więcej i o ile więcej?
Dokładnych danych nie ma (bo i jak miały by być 9 lat przed planowanym zakończeniem budowy). Ale chyba dość oczywiste, że skoro ma powstać po to aby w znacznej części przenieść ruch lotniczy tam.
Czyli upraszczając: ma być więcej połączeń, bo taki jest plan? Takie szacunki to jest pierwsza rzecz jaką się robi przed jakimkolwiek rozpoczęciem prac, nieważne czy do ich zakończenia jest 9, 15, czy 25 lat, A prawda jest taka, że jak tu się nie przeniesie ze swoimi pasażerami Luftahansa, Air France czy inny British Airways to uruchomią najwyżej kilka dodatkowych połączeń, które powstaną z zagregowania ruchu z pozamykanych lotnisk. Tymczasem do Baranowa będę musiał telepać się na wszystkie loty, nawet te, które do tej pory miałem pod nosem z Okęcia.

Bubu napisał/a:
Marco7 napisał/a:
Zawsze mi się wydawało, że przy takich projektach najpierw się myśli, a potem robi, a nie na odwrót.
I owszem. Ale chyba też oczywiste, że na tyle lat przed nie będzie wszystko podane w najdrobniejszych szczegółach. Jak choćby zaproponowane przeze mnie promocje.

Podawać wszystkiego nie muszą, ale po Tobie jako wielkim orędowniku projektu, dla którego mnóstwo rzeczy z nim związane jest "oczywiste", można byłoby się spodziewać, że masz to jednak jakoś gruntownie przemyślane i potrafisz rozwiać wątpliwości tych, którzy nie mają aż tyle pewności co do sensowności projektu.

Bubu, a co tam się dzieje w KNF?
_________________
"History will be kind to me... for I intend to write it"
 
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group